Nicholas Sparks: Vissza hozzád [Értékelés]

Nagyon szeretem Sparks könyveit. Minden története hiteles, érzelmekkel teli és szerethető. Eddig minden könyve, amit olvastam, nagy élmény maradt és bármikor fel tudom idézni, miről szóltak. A Vissza hozzád sem lett kivétel.

Bár újra kiadták ezt a kötetet, én annak az adatait, borítóját adom meg, amelyiket olvastam. 



Kiadó: General Press
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 312
Kötés: Keménytáblás
ISBN: 9789636434137
Fordította: Szabó Ágnes

Fülszöveg:



Amanda ​Collier és Dawson Cole tizenévesen szeretnek egymásba mélyen és visszavonhatatlanul. A kettejük közötti kötelék széttéphetetlennek tűnik annak ellenére, hogy a családi hátterük végzetesen különbözik egymástól, és a szüleik sem nézik jó szemmel a kapcsolatukat. A főiskola előtti utolsó nyáron azonban előre nem látott, tragikus események szakítják el őket egymástól, és terelik teljesen más irányba az életüket. 

Huszonöt évvel később Amanda és Dawson visszatér szülővárosukba annak az embernek a temetésére, aki fiatal korukban egyedüliként támogatta a szerelmüket, és menedéket nyújtott nekik. Egyikük sem azt az életet élte, amelyet elképzelt magának, és egyikük sem tudta elfelejteni azt a szenvedélyes első szerelmet, amely örökre megváltoztatta a sorsukat. Miközben Amanda és Dawson teljesítik öreg barátjuk végakaratát, minden, amit eddig biztosnak hittek, kétségessé válik, arra kényszerítve őket, hogy szembenézzenek fájdalmas emlékeikkel, újragondolják a döntéseiket, és az együtt töltött varázslatos hétvége után feltegyék a kérdést: újraírhatja-e a szerelem a múltat? 

Nicholas Sparks (Menedék, Szerencsecsillag) legújabb regénye az életre szóló szerelem szépségéről és fájdalmáról szól.


Véleményem:


2017. június 25., 13:02 → 2017. június 28., 19:26

General Press, Budapest, 2012
312 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789636434137 · Fordította: Szabó Ágnes



~
"Igazi varázslat az, ami köztetek van, minek tagadni. A varázslatot meg nehéz elfeledni."
~

Nagyon tetszik a borító, aki olvasta a könyvet, megérti a jelentését is. Ahogy minden Sparks-kötet újra kiadásra kerül, ez a történet is új külsőt kapott.  Az alábbi filmes borítóval jelent meg újra: 



A történettel kapcsolatban sokan emlegetik, hogy hasonlít a Szerelmünk lapjaira illetve, a Kedves Johnra. Valóban van némi átfedés, de én sosem olvasok egyszerre sok Sparks-könyvet. Amikor kedved kapok, leemelek egyet a polcról és mindig nagy élményt nyújt. Tehát, azt mondom, hagyjunk időt magunknak feldolgozni az olvasottakat. Egyébként is érdemes, mert az Író nagy tehetséggel játszik az olvasó érzelmeivel.

Egyszer láttam már a könyv alapján készült filmet és mindenképpen el szerettem volna olvasni a könyvet is.


Amanda Collier egy kisvárosi, nagyra becsült család tagja. Ebben a szellemben is nevelik, de mégsem válik olyanná, mint a szülei. Mindig is makacs volt, a saját feje után ment.
Az iskola menő lánya volt, neves családdal, ráadásul, szép is.

Amandát nem sikerült maradéktalanul megkedvelnem, de megbarátkoztam vele. Megértettem a tetteit, noha nem mindig értettem egyet vele, az indokait elfogadtam.



Dawson Cole a város bűnöző családjába született. Igyekezett mindent megtenni, hogy távol tartsa magát tőlük, de a családja nem engedett ebben addig, amíg Dawson elég erős nem lett, hogy kiállhasson magáért és ekkor találkozott Tuckkal.

Kedves, drága Dawson! A szívem csücske maradsz ezek után. Nagyszerű ember vagy, akit csak szeretni lehet és egyszerűen nem lehet elfelejteni. Egy hős vagy, aki habozás nélkül feláldozza magát másokért, ha szükséges. 

Tuckot szintén megkedveltem, a maga csendes, nyugodt módján igyekezett segíteni azoknak, akiket szeret és ezzel megváltoztatta az életüket. Imádtam a leveleit olvasni.

A történet ott kezdődik, hogy nagy barátjuk, aki mindig kiállt mellettük, meghal. A temetésre visszatérve találkoznak 21 év után először, és szép lassan kibontakozik a történet. Megismerjük a múltjukat és jelenüket.


A könyv eleje egy kicsit lassú volt és nehezen kötött le, de aztán végre megkaptam azt, ami minden Sparks-könyv velejárója. Elkaptam a fonalat és alig tudtam letenni. 
~

"Az emlékek szeretik megviccelni az embert. Előfordul, hogy a valóságot mutatják, de az is, hogy olyanná válnak, amilyennek mi akarjuk látni őket, és megszépülnek."

~

A történet kissé szövevényes, nem csak Amanda és Dawson kapcsolatára éleződik ki, ennél sokkal több, cselekményben és mondanivalóban egyaránt. Spoiler nélkül nehéz lenne írni ezekről, így nem teszem. Legyen elég annyi, hogy kerek, egész történetet kapunk.


Szép, ugyanakkor fájdalmas regény, nem kevés szívszorító jelenettel és ennek semmi köze ahhoz, hogy 2 szerelmesnek elválnak az útjai a család nyomására. Nem, ennél fájdalmasabb dolgok ütik fel a fejüket. Az utolsó 60-80 oldalon, bár nem sírtam, de hatalmas súly ült a mellkasomon és még mindig érzem, ha a könyvre gondolok. Hogy Happy end lesz-e végül? Azt megtartom magamnak, tessék elolvasni. :)

~

"Az élet nem egyszerű. Sosem volt az, és a jövőben sem lesz, ezzel együtt kell élni."

~



Elkezdtem újra megnézni a filmet. Szokás szerint, vannak benne változtatások és bár nem volt rossz, a könyv fényévekkel jobb. A doktoros szál átírása miatt kissé mérges vagyok! A regény egyik alappillére volt és helyette betettek egy teljesen más történetet és a vége miatt is morcos vagyok. A színészeket viszont szerettem. 

Szerettem a könyvet és nem is. Sparks kivételesen gonosz volt a szereplőkkel, de ezzel együtt megéri elolvasni. 

~

"Mindenki hinni akar az örökké tartó szerelemben."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.